środa, 4 sierpnia 2010

Ciasteczka owsiane


Przyjemnie chrupiące ciasteczka owsiane, nadziane płatkami migdałowymi i kawałeczkami białej czekolady z delikatnym akcentem kokosu i cynamonu.
A ciasteczka upiekłam specjalnie dla całej ekipy personelu XC. Musiałam pochwalić się swoimi wypiekami, zresztą obiecałam upichcić coś specjalnego :-) Wszyscy się zajadali i zapewniali że smaczne, a ja im wierze, bo ciasteczka są naprawdę obłędne w smaku, a gdy je piekłam w całym domu pachniało NIESAMOWICIE!


Składniki:
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka płatków migdałowych
  • 3 łyżki wiórek kokosowych
  • 1 biała czekolada
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 150 g masła śmietankowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cynamonu




Przygotowanie:
Płatki podprażyć na suchej patelni, gdy przestygną rozgnieść wałkiem. Czekoladę grubo posiekać.
Masło roztopić w rondelku, dodać cukier oraz cukier waniliowy. Mieszać aż składniki dobrze się połączą. Rondelek zdjąć z ognia, dodać płatki owsiane, płatki migdałowe, cynamon oraz surowe jajko i dobrze wymieszać. Na koniec dodać posiekaną czekoladę, delikatnie wymieszać. 
Blaszkę wysmarować masłem i wyłożyć pergaminem.
Małą łyżeczką formować ciasteczka. Piec 10 - 15 min. w 180 st.C.




P.S. Ciasteczka zaraz po upieczeniu są bardzo miękkie. Należy odstawić je na co najmniej 5 minut aby stwardniały i dopiero wtedy ściągnąć z blaszki.

Ciasteczka podczas pieczenia delikatnie rozpływają się, dlatego podczas wykładania na blaszkę najlepiej nadawać im kształt stożków dodatkowo delikatnie ubijając masę. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz