niedziela, 29 sierpnia 2010

Biała Dama


Przepis na to ciasto dostałam niegdyś od Pani Halinki i całkiem o nim zapomniałam. Przeglądając ostatnio moją domową książkę kucharską, szczęśliwie odnalazłam recepturkę :-) I nie wiem jak ja mogłam wcześniej przeoczyć tak smaczny przepis, bo muszę przyznać, że ciacho jest wspaniałe! Delikatne, nie za słodkie, serowo - kremowe z masą budyniową, a całość pysznie wykończona smażonymi, niezwykle chrupiącymi wiórkami kokosowymi. Naprawdę szczerze polecam! A najważniejsze jest to, że ciacho jest banalne i tanie w wykonaniu :)
Co prawda wprowadziłam minimalne modyfikacje, bo w oryginale ciasto   robi   się   na biszkopcie  (ja  zastosowałam  herbatniki petit) a brzoskwinie kroi się w kosteczkę (ja natomiast zmiksowałam je blenderem i połączyłam z masą serową).
No to do dzieła :-)




Składniki na masę serową:
  • 1/2 kg zmielonego twarogu
  • 300 ml śmietanki kremówki
  • 8 łyżek cukru
  • 1 żelatyna na 1 litr wody
  • 8 łyżek mleka
  • 1 puszka brzoskwiń (ja zmiksowałam w blenderze                      na "papkę")
  • rodzynki (ja nie dałam)

Składniki na masę budyniową:
  • 2 budynie śmietankowe
  • 3/4 litra mleka
  • 4 - 6 łyżek cukru
  • 1 kostka masła (ja dałam 1/2 kostki)

Składniki na warstwę kokosową:
  • 20 dag wiórek kokosowych
  • 1 kostka masła (dałam 3/4 kostki)

Dodatkowo:
  • 7 - 8 paczek herbatników typu petit




Przygotowanie:

Masa serowa:
Kremówkę ubić z cukrem, dodać zmielony twaróg, cukier, zmiksowane brzoskwinie i dokładnie wymieszać. Żelatynę rozpuścić w 8 łyżkach gorącego mleka i połączyć z masą serową.

Masa budyniowa:
Dwa budynie śmietankowe ugotować z cukrem w 3/4 litra mleka. Ostudzić. Pół kostki masła ubić, porcjami dodawać ostudzony budyń i miksować do uzyskania jednolitej, kremowej konsystencji.

Warstwa kokosowa:
3/4 kostki masła rozpuścić na patelni, dodać wiórki kokosowe i chwilę smażyć aż wiórki lekko się przyrumienią.


Ułożenie:
Na blaszce (o tradycyjnych wymiarach 23 cm x 28 cm) układamy kolejno:

- warstwa herbatników
- masa serowa
- warstwa herbatników
- masa budyniowa
- warstwa herbatników
- wiórki kokosowe (koniecznie jeszcze ciepłe aby "przykleiły się" do warstwy herbatnikowej)




Ciasto chłodzimy w lodówce minimum 3 godziny.

P.S. Dla wzbogacenia smaku, wiórki można dodatkowo polać polewą z białej czekolady.

SMACZNEGO!  I z pozdrowieniami dla Pani Halinki :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz