niedziela, 5 kwietnia 2015

Tarta a`la Snickers Hazelnut

 
 
Oryginalny przepis na tartę snickersową pochodzi z bloga Moje Wypieki. Ja natomiast zainspirowana nowym snickersem o smaku orzecha laskowego - zrobiłam swoją wersję tej tarty - a`la Snickers Hazelnut. I jak sama autorka podaje - ciasto jest mocno kremowe i bardzo ale to bardzo, bardzo słodkie :)
 
 
Składniki na ciasteczkowy spód:
  • 400 g ciasteczek orero
  • 100 g gorzkiej czekolady - połamanej
Składniki na nadzienie:
  • 250 g serka mascarpone
  • 1 puszka (400 g)  masy kajmakowej o smaku orzecha laskowego (Bakalland)
  • 100 g białej czekolady (roztopionej w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce)
  • 2 snickersy hazelnut
Składniki na wierzch tarty
  • 400 g śmietany kremówki 36 %
  • 1 snickers hazelnut


Przygotowanie:
 
Spód:
Ciasteczka oraz połamaną gorzką czekoladę zmiksować za pomocą blendera na mokry piasek.
Formę do tarty o średnicy 25 cm wysmarować masłem. Dno oraz boki formy wylepić masą ciasteczkową.
Włożyć do lodówki na czas przygotowywania nadzienia.
 
Nadzienie:
Mascarpone zmiksować do gładkości z połową masy kajmakowej (200 g).
Dodać roztopioną czekoladę i zmiksować do połączenia.
Dwa batoniki snickers posiekać na cienkie plasterki lub półplasterki. Dodać do masy i wymieszać za pomocą łyżki.
Gotową masę wyłożyć na schłodzony spód. Ponownie wstawić do lodówki do momentu zgęstnienia kremu - najlepiej na całą noc.

Wierzch:
Kolejnego dnia śmietanę kremówkę ubić na sztywno i wyłożyć na wierzch tarty.
Jednego snickersa posiekać, posypać po wierzchu ubitej śmietany i udekorować pozostałą częścią masy kajmakowej tworząc esy-floresy (ja użyłam około 1/4 masy). Schłodzić.

Tartę przechowywać w lodówce.



Smacznego!
 
* Tarta jest wyjątkowa przepyszna po schodzeniu około 40 min. w zamrażarce.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz