niedziela, 14 kwietnia 2013

Sernik truflowo-michałkowy



Wzięło mnie ostatnio na "Białe Michałki" i "Białą Trufle" - w zasadzie to już od jakiegoś czasu uzależniłam się od nich i sama nie wiem, które smakują mi bardziej :) Nie miałam więc problemu z wymyśleniem rodzaju dodatków do sernika wielkanocnego - oczywistym było, że sernik będzie michałkowo-truflowy. 
Sama masa na sernik też jest nowością, bo przygotowana na bazie mleka skondensowanego, które nadaje sernikowi niesamowitej delikatności. Ponadto po upieczeniu serniczek jest idealnie prosty i co najwazniejze - nie pęka! Ale uwaga - masa podczas przygotowywania jest bardzo rzadka, jednak podczas pieczenia całość bardzo ładnie się wiąże. A w smaku mmm... wspaniale aksamitny, kremowy i wyraźnie michałkowo-truflowy! Wierzch sernika pokryłam cieniusieńką wartwą ubitej śmietany kremówki, którą posypałam starkowanymi cukierkami. Pycha!


Składniki na spód ciasteczkowy:
  • 250 g herbatników typu petit
  • 100 g roztopionego masła
Składniki ma masę serową:
  •  1 kg zmielonego twarogu - może być "wiaderkowy"
  • 4 jajka
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • aromat waniliowy
  • 8 cukierków - "Michałki Białe"
  • 8 cukierków - "Trufla Biała"
Wierzch:
  • 300 ml śmietanki 36%
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 2 cukierki - "Trufla Biała"
  • 1 cukierek - "Michałek Biały"



Przygotowanie: 

Ciasteczkowy spód:
Ciasteczka zmielić i dokładnie wymieszać z rozpuszczonym, ciepłym masłem. Całość powinna mieć wygląd mokrego piasku. 
Prostokątną brytfankę o tradycyjnych wymiarach wysmarować masłem. Na spód formy wysypać ciasteczkową masę i wyrównać dokładnie dociskając.

Masa serowa:
Michałki oraz Trufle pokroić 0,5 cm plastry i rozłożyć na ciasteczkowym spodzie. 

Twaróg, mleko skondensowane, aromat waniliowy oraz mąkę ziemniaczaną dokładnie zmiksować do uzyskania gładkiej konsystencji. Na koniec dodać całe jaja, zmiksować. Gotową masę wylewamy na ciasteczkowy spód wyłożony pokrojonymi cukierkami (celowo nie wmieszałam cukierków w masę serową, albowiem jest zbyt rzadka i cukierki tak czy siak opadły by na dno sernika).
Sernik pieczemy w 170 st.c  przez około 60 minut (ja swój piekłam 80 min.)
Po upieczeniu serniczek wystudzić w lekko uchylonym piekarniku, a nastepnie stawić do lodówki na kilka godzin.

Wierzch:
Kremówkę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać łyżkę cukru pudru. Wierzch sernika posmarować śmietaną (będzie cienka warstwa), a następnie oprószyć cukierkami starkowanymi na tarce o małych oczkach.



SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz