wtorek, 30 kwietnia 2013

Ciasteczka z masłem orzechowym



Niemożliwie orzechowe ciasteczka, ale to co najbardziej mnie w nich uwiodło to ich niesamowita kruchość - tak chrupiących ciasteczek jeszcze nie jadłam! Cudowne, wspaniałe, pyszne! A przepis znaleziony na blogu u Oliwki - zmieniłam tylko lekutko proporcje. 


Składniki:
  • 125 g miękkiego masła
  • 200 g masła orzechowego
  • 150 g białego cukru
  • 50 g brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 200 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 80 g fistaszków, mogą być solone (dałam płatki migdałowe)



Przygotowanie:
Masło zmiksować z masłem orzechowym, a następnie stopniowo wsypując biały i brązowy cukier, ubić na jasną, puszystą masę. Wciąż miksując dodajemy jajko, a następnie przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz sól. Na koniec wsypujemy orzechy (płatki migdałowe) i dokładnie mieszamy.

Ciasto schłodzić w lodówce przez ok. 30 minut (ja włożyłam do zamrażarki na 15 minut). Po wyjęciu z lodówki z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego (wyszło mi około 40 kulek), układamy w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i lekko spłaszczamy palcami lub łyżką.
Ciasteczka pieczemy na złoto w 180 st. przez ok. 10 minut - uważając aby ich nie przypalić.

Wyciągamy z piekarnika i odstawiamy do przestygnięcia.


SMACZNEGO! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz