niedziela, 1 kwietnia 2012

3 Bit kokosowo-migdałowy





Po mojej - i powiem nieskromnie, bo cudownej wersji 3 Bita orzechowego nadszedł czas na jego kokosową odmianę. Tutaj do ciasta użyłam kajmaku o smaku kokosu (konieczność), a masę budyniową zastąpiłam delikatnym kremem migdałowym. 
A co do smaku... o matko! To ciasto jest równie wspaniałe, kremowe, kokosowe i obłędnie rozpływające się w ustach. A która wersja pyszniejsza? Nie wiem, naprawdę nie potrafię się zdecydować i dla mnie jest to wręcz niemożliwe :) Obydwa ciasta są równie przepyszne i niesamowite w smaku!!!


Składniki:
  • herbatniki typu petit
  • opakowanie ciasteczek kakaowych (nie w czekoladzie) - ja użyłam okrągłych kakaowych ciasteczek firmy "Solidarność"
  • puszka masy kajmakowej o smaku kokosu
  • 1/2 tabliczki czekolady mlecznej (można użyć białej wedle uznania)

Składniki na krem migdałowy:
  • 1 czubata szklanka zmielonych migdałów (ja zmieliłam płatki migdałowe)
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1/2 kostki masła
  • 2 żółtka

Składniki na masę śmietanową:
  • 300 ml śmietany kremówki 30 %
  • 1 czubata łyżka cukru pudru




Przygotowanie:

Krem migdałowy:
Szklankę mleka zagotować, dodać zmielone migdały i parzyć 1-2 min. na małym ogniu. Migdały powinny całkowicie wchłonąć mleko. Masę ostudzić. 
Masło utrzeć na puszysto, ucierając dodać szklankę cukru pudru, a następnie żółtka i dalej ucierać. Na koniec dodać wystudzoną masę migdałową i całość dokładnie zmiksować.

Krem śmietanowy:
Śmietanę kremówkę dobrze schłodzić w lodówce, a następnie ubić mikserem na sztywno razem z cukrem pudrem.

Przełożenie:
Spód brytfanki o tradycyjnych wymiarach wyłożyć herbatnikami, na herbatniki wyłożyć masę migdałową, która przykryć ciasteczkami kakaowymi. Na ciasteczka wyłożyć masę kajmakową o smaku kokosu, następnie herbatniki i bitą śmietanę na którą starkować czekoladę.

Ciasto wkładamy do lodówki najlepiej na całą dobę. 




Życzę smacznego!!! :-) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz