czwartek, 27 maja 2010

Paluszki


Słodycz słodyczą ale w domu mam też łasuchów na słone przekąski. Postanowiłam więc zaeksperymentować i upiec paluszki. Na przepis natknęłam się w gazecie ale delikatnie go zmodyfikowałam do wersji LIGHT. Paluszki wyszły naprawdę chrupiące i niesamowicie aromatyczne, a najlepiej smakują w kinie.. sprawdziłam :-)




















Składniki: 
  • 2 ziemniaki
  • 1 całe jajko
  • 1 białko
  • 1 szklanka mąki żytniej
  • 150 g masła
  • sól, pieprz, kminek, mak oraz sezam

Przygotowanie:
Ziemniaki obrać, ugotować i zmielić. Dodać całe jajko, mąkę i masło. Wszystko dokładnie zagnieść. Z ciasta formować paluszki (10cm), smarować rozmąconym białkiem, posypać solą i wedle uznania: makiem, sezamem, kminkiem bądź pieprzem. Paluszki układamy w odstępach na natłuszczonej blaszce i pieczemy na rumiano ok. 15 min w temperaturze 180 st C.

Wypróbowaliśmy wszystkie wersje smakowe. Te z kminkiem i pieprzem smakowały najbardziej.




















SMACZNEGO :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz