niedziela, 13 marca 2011

Kisiel malinowy





Kto jeszcze nie jadł domowego kisielu - musi koniecznie wypróbować! Prosty, szybki, smaczny  i niezwykle czerwony deserek, a dla mnie wspomnienie dzieciństwa. Ja kisiel uwielbiam do dzisiaj :-)
Proponuje zatem zrobienie kisielu domowym sposobem. 
I wcale nie wymaga to wiele czasu... w zasadzie zajmuje tyle samo czasu co przyrządzenie takiego kupnego - torebkowego.
Do kisielu można dodać ulubione owoce (świeże bądź mrożone). Ja zawsze podaje go dodatkiem śmietany 18% wymieszanej z cukrem pudrem. Pycha!!
No to do dzieła!




Składniki:
  • 3 szklanki wody
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 6-8 łyżek soku malinowego (Paola)
  • 2-3 łyżki cukru (cukier dodajemy wedle upodobania)

Dodatkowo:
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • 1-2 łyżki cukru pudru

Przygotowanie:
2 szklanki wody zagotować z cukrem. Mąkę ziemniaczaną razem z sokiem malinowym rozrobić w pozostałej 1 szklance wody i następnie dodać do gotującej się wody z cukrem. 
Całość gotować chwile do zgęstnienia, cały czas energicznie mieszając. Gotowy kisiel przelać do kubeczków bądź salaterek i odstawić do ostygnięcia.

Zimny kisiel polać śmietaną wymieszaną z cukrem pudrem. 



P.S. Ja do zrobienia kisielu użyłam soku malinowego, ale oczywiście można użyć dowolnego ulubionego smaku. Pyszny wychodzi żurawinowy :)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz